Adverteren op facebook! Op dit moment is Facebook het meest gebruikte social media. Voor veel mensen is het normaal geworden om elke dag of zelfs meerdere keren per uur hen Facebook tijdlijn te bekijken. Via Facebook kun jij dus ook een hoop mensen bereiken. In deze blog ga ik je meer vertellen over het adverteren via Facebook.
Advertenties
De advertenties via Facebook worden steeds populairder. Waar eerst maar 1 optie voor een advertentie was zijn er nu een hele hoop verschillende. Zo kun je nu bijvoorbeeld pagina’s of posts promoten en natuurlijk producten of websites. Hier volgen de verschillende opties die Facebook op dit moment aan bied.
De standaard advertentie
De standaard advertentie is een advertentie met een klein stukje text en een plaatje. Aan deze advertentie kun je vervolgens een URL koppelen. De standaar advertentie moet aan een aantal voorwaarden voldoen.
- Titel: Max. 25 tekens
- Beschrijving: Max. 90 tekens
- Afbeelding: Max 100×72 pixels
Verder zal deze advertentie over een like button beschikken. Als klanten hierop drukken zal dit op hen tijdlijn verschijnen en zal het bericht zich nog sneller verspreiden.
Page post ads
Page post ads worden ook wel promoted posts genoemd. Deze advertenties zijn gericht op de mensen die lid zijn van jouw pagina. In een promoted post is het mogelijk een poll, video, event of afbeelding toe te voegen. Ook zitten hier een aantal voorwaarden aan.
- Titel: Max. 25 tekens
- Beschrijving: Max. 90 tekens
- Afbeelding: Max 100×72 pixels
Sponsored search
De derde manier, sponsored search, is pas sinds kort toegevoegd. Via sponsored search kun je bepaalde zoektermen laten linken naar jouw pagina. Grote bedrijven zoals Google zij hier een goed voorbeeld van.
Hier zie je bijvoorbeeld dat niet alleen de pagina van Google zelf maar ook al hen diensten gelijk bovenaan komen te staan ondanks dat er veel pagina’s zijn die de naam overnemen.
App advertentie
De applicatie advertentie is ook nieuw. Deze advertentie is alleen te gebruiken voor het promoten van applicatie. Als een bezoeker de applicatie vind op facebook en erop drukt zal hij direct doorverwezen worden naar de Google play store/App store. Hier kan de klant het product direct aanschaffen.
Zoals je ziet zijn er een hoop verschillende mogelijkheden van adverteren op Facebook. De prijzen die hier aan zitten hangen helemaal af van de doelgroepen die jij selecteert en het aantal dagen/weken dat je wilt adverteren. Voor meer informatie kun je altijd op de adverteer pagina van Facebook zelf kijken via deze link.
Originally posted 2014-05-30 10:11:17.