Vandaag ga ik het hebben over adverteren op Twitter. Over het algemeen heeft adverteren op Twitter veel gemeen met adverteren op Facebook, tijdens dit artikel zal ik uitleggen waarom en zal ik de meest interessante mogelijkheden bespreken.
Volgers op Twitter
Wanneer je gaat adverteren op Twitter kun je als je naar https://ads.twitter.com gaat en hier inlogt met je account verschillende keuzes maken. Hierdoor kun je gericht adverteren en alleen op de manier die voor jou het best werkt en van toepassing is. De eerste keuze die naar voren komt is ‘volgers’. Dit is gericht op meer volgers krijgen waardoor je een groter bereik hebt, tijdens het promoten van producten en diensten op je Twitter account. Deel interessante content waardoor mensen nieuwsgierig worden en op je tijdlijn klikken. Wanneer je interessante dingen post zullen mensen eerder geneigd zijn je te volgen.
Website kliks en conversie
Als meer volgers niet het doel is waar je op uit bent met het adverteren op Twitter zijn er nog genoeg andere opties. Website kliks en conversie is daar één van, Hierbij geeft Twitter je de optie om een ‘Website kaart’ toe te voegen aan een tweet. Dit houdt in dat je een plaatje kunt uploaden waar Twitter een call to action button voor je bij plaatst om meer op te vallen. De hele ‘kaart’ is tevens een link dus het maakt niet uit waar je klikt, uiteindelijk komen ze allemaal op je website terecht. De doelgroep voor je advertentie wordt bepaald door 4 verschillende opties, namelijk: Keywords, Interests and followers, Television en Tailored audiences. Je kunt hier ook nog conversie optimaliseren maar dit zal ik later in het artikel toelichten.
Betrokkenheid
Twitter heeft ook nog de optie om te adverteren met als doel interactie en betrokkenheid. Door betrokken te zijn en te tweeten met potentiele klanten straal je een positieve sfeer uit via twitter. Dit zorgt er op z’n tijd weer voor dat mensen sneller geneigd zijn om te reageren op tweets vanuit je bedrijf of het zelfs te re-tweeten. Ook zorgt dit voor goede mond tot mond reclame en klantenbinding. Net als bij Website kliks en conversie heb je ook hier 4 verschillende opties voor je doelgroep: Keywords, Interests and followers, Television en Tailored audiences.
Hieronder een voorbeeld van interactie en betrokkenheid tussen bedrijven op twitter.
Conversie
Ook bij Twitter is het mogelijk om je conversie te meten en precies te zien wat je conversiepercentage is. Dit gaat net als Google Analytics via een stukje code dat je in je website plaatst waardoor Twitter vervolgens bij kan houden wat je conversie is. Twitter zelf geeft aan dat dit uniek is omdat je kunt zien dat iemand je promotie tweet op zijn of haar mobiel bekeken heeft en vervolgens of hij of zij op een desktop naar de website gaat. Zelf zou ik de voorkeur geven aan Google Analytics en Twitter puur voor adverteren gebruiken. Naar mijn inzien heeft Google Analytics net wat meer mogelijkheden wanneer het om conversie gaat. Wil je meer weten over conversie? Lees dan dit artikel over Conversie meten met Google Analytics.
Wat vind jij van adverteren op Twitter? Is dit de toekomst? Of zijn er effectievere manieren om via social media te adverteren? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact met ons op.
Originally posted 2014-10-20 11:57:05.