Tip 1: Personaliseer je mail
Gepersonaliseerde nieuwsbrieven worden vaak toegepast bij ‘event-driven e-mails’. Bij het personaliseren draait het onder andere om het opnemen van profielgegevens zoals de naam van de geadresseerde. Daarnaast is het belangrijk om e-mails te versturen op basis van een actie door te ontvanger. Te denken valt aan orderbevestigingen, aanmeldbevestigingen en verjaardagattenties.
Tip 2: Minder is meer
Grote teksten verkleinen je kans om de gewenste boodschap over te brengen. Schrijf daarom korte en eenvoudige teksten. Hiermee vergroot je de kans dat lezers de gehele tekst lezen en dat de boodschap daadwerkelijk overgebracht wordt. Denk goed na over de boodschap die je wilt overbrengen en vermijd lange introductieteksten.
Tip 3: Call-to-action button
Een call-to-action (oproep tot actie) is het aangeven van wat iemand kan doen, vaak in de vorm van een button. Bijvoorbeeld oproepen om naar je website te gaan of om een specifiek artikel in de winkelmand te plaatsen. Het succes van een call-to-action zit in de vorm, tekst en kleur. Vorm een button die in de stijl van uw e-mail past en maak de button niet te klein. Bedenk een korte maar krachtige tekst die aanzet tot actie. En kies een kleur die opvallend genoeg is ten opzichte van uw huisstijl.
Tip 4: Zet links achter afbeeldingen
Afbeeldingen trekken snel de aandacht en zijn bovendien een handig hulpmiddel om lezers direct door te sturen naar je website. Zet daarom altijd links achter afbeeldingen. Op mobiele apparaten zijn afbeeldingen bovendien eenvoudiger aan te klikken.
Tip 5: Vraag ontvangers om je e-mail te delen
Eén simpele gedeelde bericht kan je bereik al enorm vergroten. Maak het voor de lezer daarom eenvoudig om je e-mail te delen. Gebruik bijvoorbeeld logo’s van een e-mail, Twitter, Facebook, Linkedin en Google Plus en plaats er een link achter. Mensen vinden het daarnaast ook leuk om interessante, leuke en nuttige informatie te delen met vrienden.
Originally posted 2013-09-03 22:48:44.